Czym różni się marketing afiliacyjny od innych rodzajów reklam?

 

Powszechność sprzedaży online w ostatnich latach nabrała tempa, a wraz z nią pojawiły się nowe formy promowania oferty produktowej sprzedawców, którzy są aktywni w sieci internetowej. Innowacyjne rozwiązania oferuje marketing afiliacyjny, wyróżniający się od tradycyjnych sposobów dotarcia z przekazem do konsumenta. 

 

Właściwie to tradycyjny marketing ma miejsce, gdy osoba lub firma sprzedaje produkt lub usługę na określonym rynku przy użyciu metod, takich jak reklama czy sprzedaż bezpośrednia. W przypadku marketingu afiliacyjnego sytuacja wygląda nieco inaczej, ponieważ osoba lub firma sprzedaje swój produkt lub usługę innej osobie lub firmie, która także będzie zaangażowania w proces zakupowy danego towaru, skierowanego do swoich klientów w imieniu partnera. 

 

O tym, jak należy rozumieć pojęcie marketing afiliacyjny i jakich korzyści możesz się spodziewać, dzięki jego wykorzystaniu – przeczytasz w naszym artykule. 

 

Marketing afiliacyjny – najpierw teoria, potem praktyka

Marketing afiliacyjny to model marketingu online, w którym sprzedawca zapewnia prowizję za każdą sprzedaż wygenerowaną przez poleconego gościa lub klienta.

Ten rodzaj reklamy można podzielić na trzy kategorie: 

  • Marketing polecający: gdzie partner, który wysyła klienta poleconego od partnera otrzymuje prowizję za każdą sprzedaż. 
  • Marketing wydajnościowy: gdzie partner świadczący usługi jest wynagradzany wyłącznie za wykonanie działań, takich jak konwersje lub sprzedaż.
  • Marketing CPA: gdzie partnerzy otrzymują stałą opłatę w czasie, zazwyczaj miesięczną lub roczną, na podstawie wyników działań, takich jak konwersje, wyświetlenia reklam i kliknięcia.

Świadoma decyzja = korzyści marketingu afiliacyjnego  

Nie otrzymasz od nas jednoznacznej odpowiedzi, czy opisywana forma reklamy będzie dla Ciebie strzałem w dziesiątkę czy zbędną inwestycją. Właściwie, na pewno nie sprawdzi się wtedy, gdy Twoja strategia nie zakłada dzielenia się wygenerowanymi zyskami. Za to jej potencjał najlepiej zostanie wykorzystany przy produktach z wysoką marżą. Krótko i na temat w poszukiwaniu odpowiedzi – czym jest marketing afiliacyjny – uwagę koncentrujemy na zaletach, którymi są: 

  • rozliczenie się za konkretny efekt (omijasz opłaty za nieefektywne działania zakupowe); 
  • precyzja w pomiarach skuteczności reklamy; 
  • autentyczność w promocji marki; 
  • zwiększenie ruchu organicznego w witrynie; 
  • zdobycie nowych konsumentów. 

O znaczeniu partnerstwa w reklamie afiliacyjnej  

Partnerem jest osoba, która promuje Twoją ofertę poprzez umieszczenie linku referencyjnego w social mediach oraz na witrynie internetowej bądź w innych miejscach Internetu. Czerpie on korzyści finansowe ze sprzedaży, najczęściej w formie procentu. Wyróżnia się kilka rodzajów partnerów – takich jak super partner czy partner drugiego poziomu. 

Przy wyborze odpowiedniego wydawcy ważne jest jego dopasowanie względem grupy docelowej (bliskość z jego zainteresowaniami, sposobem spędzenia wolnego czasu czy poczuciem estetyki). To wszystko przekłada się na konwersję i generowane zyski. Musisz upewnić się, że wybierasz kogoś, kto jest szanowany i wie, jak wprowadzać produkty na rynek.

Wnioski 

 Jak zacząć od skutecznych strategii i taktyk marketingu afiliacyjnego już dziś? Zacznij od zrozumienia, jaka jest Twoja nisza. Odpowiedz na pytania. 

  • Jaki jest twój klient? 
  • Czego oni szukają? 
  • Z czym zmagają się lub starają się uniknąć?
  • Co możesz sprzedać, co jest powiązane i niezbyt konkurencyjne, ale nadal opłacalne? 

Pamiętaj, że zaangażowanie się w marketing afiliacyjny wiąże się z kosztami, ale też właściwymi decyzjami. Bądź konsekwentny, a prędzej czy później pojawią się pierwsze rezultaty.